ඉන්දු නිම්න ශිෂ්ටාචාරය දකුණු ආසියා කලාපයේ දල වශයෙන් ක්රිස්තු පූර්ව 3300 දී පමණ වර්ධනය විය. මෙය උපන් ස්ථානය විය හින්දු ආගමයි සහ නූතන ඉන්දියාව පිහිටා ඇති ස්ථානයයි. භූගෝලීය වෙනස තිබියදීත්, පුරාණ ග්රීක ශිෂ්ටාචාරය සහ ඉන්දු නිම්න ශිෂ්ටාචාරය යන දෙකම මෙතෙක් පැවති පැරණිතම සහ පොහොසත්ම ශිෂ්ටාචාර දෙකකි. කෙසේ වෙතත්, ඒ සියල්ල ඔවුන්ට පොදු නොවේ.
වසර ගණනාවක් පුරා, පුරාවෘත්ත කථා දෙකෙහිම සමහර අමුතු සමානකම් දක්නට ලැබේ ඉන්දියානු පුරාවෘත්තය සහ ග්රීක මිත්යා කථා. දෙවිවරුන්ගේ සිට මිථ්යා සත්වයන් දක්වා, ජනප්රවාද සහ මිථ්යාව දක්වා, ප්රතික්ෂේප කළ නොහැකි නොවරදින සමානකම් ඇත. සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස් සංස්කෘතීන් දෙකකට අයත් වූ පසුව පවා ඔවුන් මෙතරම් සමාන වන්නේ මන්ද යන්න මෙම අවස්ථා බොහෝ ප්රශ්න මතු කරයි. අවාසනාවකට, මෙම ප්රශ්නයට පිළිතුරු සපයන උපකල්පන සහ න්යායන් පමණක් පවතින අතර ස්ථිර පිළිතුරක් නොමැත.
ග්රීක දෙවිවරුන් සහ ඔවුන්ගේ ඉන්දියානු සගයන්....
ඉන්දියානු මිත්යා සහ ග්රීක මිත්යා යන දෙකම බහුදේවවාදී ප්රවේශයක් අනුගමනය කරයි. සංස්කෘතීන් දෙකෙහිම බහු දෙවිවරුන් සහ දේවතාවියන් දක්නට ලැබෙන්නේ එබැවිනි. ආදරයේ සිට ධනය සහ වාසනාව දක්වා, බලයේ සිට ප්රඥාව දක්වා සෑම දෙයකටම දෙවිවරු සිටිති.
සියුස් සහ ඉන්ද්රා....
ග්රීක මිථ්යා කථා වල, සියුස් යනු දෙවිවරුන්ගේ රජුය. ඔහු ගිගුරුම් සහ විදුලි කෙටීම් වල දෙවියා වන අතර ඔහු සෑම විටම බලවත්ම රණශූරයෙකු ලෙස සැලකේ.
ඉන්දියානු පුරාවෘත්තයට අනුව, ඉන්ද්ර ඔහුගේ දේවස්ථානයේ රජු වේ. ඔහු වර්ෂාවේ සහ ගිගුරුම් සහිත දෙවියා වන අතර ඔහු සෑම විටම හොඳම රණශූරයෙකු ලෙස සැලකේ.
මෙම දෙවිවරුන් දෙදෙනාටම ආයුධයක් ලෙස ගිගුරුම් ඇත. දෙදෙනාම සදාචාරමය වශයෙන් අළු, බහු විවාහ කාන්තාවන් ලෙස නිරූපණය කෙරේ. දෙදෙනාම ආත්මාර්ථකාමී සහ ඊර්ෂ්යාව ස්වභාවයෙන්ම සිටිති. සමානකම සරලවම අද්භූත ය.
හේඩීස් සහ යමා.....
ග්රීක පුරාවෘත්තයට අනුව පාතාල ලෝකයේ අධිපතියා හේඩීස් ය. ඔහු සීතල හා දැඩි ලෙස නිරූපණය කෙරේ.
ඉන්දියානු පුරාවෘත්තවල යම දෙවියන් යනු මරණයේ දෙවියාය. ඔහු ධර්මයේ මුහුණ සහ සත්යය දරන්නා ලෙස නිරූපණය කෙරේ.
හේඩීස් සහ යමා යන දෙදෙනාම මරණින් මතු ජීවිතයේ ආත්මයන් භාරව සිටිති. දෙදෙනාම ඔවුන්ගේ මරණින් මතු ජීවිතයේ අනුවාදවල ප්රධානීන් වන අතර අතීත වැරදි සඳහා දඬුවම් කරයි.
හර්මීස් සහ නාරද.....
ග්රීක පුරාවෘත්තවල, හර්මීස් යනු පියාපත් සහිත සපත්තු ඇති දෙවිවරුන්ගේ පණිවිඩකරුවෙකි. මෙම සපත්තු ආධාරයෙන්, හර්මීස් දෙවිවරුන් වෙත ප්රවෘත්ති ගෙන යන කුරියර්වරයෙකු ලෙස ක්රියා කරයි.
ඉන්දියානු පුරාවෘත්තයට අනුව, නාරද යනු ඕනෑම තැනක නිදහසේ ටෙලිපෝට් කරන දෙවිවරුන්ගේ පණිවිඩකරුවෙකි. ඔහු සියලු තොරතුරු එක්රැස් කර දෙවිවරුන්ට ලබා දෙන බව කියනු ලැබේ.
ජනප්රවාදවල, දෙදෙනාම තීක්ෂණ සහ කපටි අය ලෙස නිරූපණය කර ඇති අතර, දෙදෙනාම උපක්රම සහ මිනිසුන් නොමඟ යැවීම සඳහා ප්රසිද්ධය. දෙදෙනාම දිව්යමය මෙන්ම මාරාන්තික ක්ෂේත්රය හරහා නිදහසේ ගමන් කළ හැකි එකම පුද්ගලයින්ගෙන් කෙනෙකි.
ඊරෝස් සහ කාමදේව්.....
Eros යනු ආදරයේ ඔලිම්පික් දෙවියා වන අතර අලංකාරයේ සහ ආදරයේ දේවතාවිය වන Aphrodite ගේ පුත්රයාය.
කාමදේව් යනු ආශාවේ සහ ආදරයේ ඉන්දියානු දෙවියා වන අතර, විෂ්ණු දෙවියන්ගේ සහ ලක්ෂ්මි දෙවඟනගේ පුත්රයා ලෙස සැලකේ.
Eros සහ Kamadev යන දෙදෙනාම ආදරයේ දෙවියා ලෙස නිරූපනය කර ඇති අතර මිනිසුන් ආදරයෙන් බැඳවීමට ඔවුන් භාවිතා කරන දුන්නක් සහ ඊතලයක් ඇති අය ලෙස සැලකේ.
පර්සෙෆෝන් සහ සීතා....
ග්රීක මිථ්යා කථාවල එන පර්සෙෆෝන් සහ ඉන්දියානු පුරාවෘත්තවල සීතා යන දෙදෙනාම ඔවුන්ගේ කැමැත්තට එරෙහිව පැහැරගෙන ගොස් ඇත. පර්සෙෆෝන් හේඩීස් විසින් පැහැර ගන්නා ලද අතර සීතා රාවණා විසින් පැහැර ගන්නා ලදී.
අචිලස් සහ කර්ණා...
අචිලස් සහ කර්ණා යන දෙදෙනාම දේවතාවුන් මෙන්ම ඇදහිය නොහැකි තරම් දක්ෂ රණශූරයෝ වූහ.
ඉන්දියානු මිථ්යා කථාවලදී, කර්ණාට නොබිඳිය හැකි සන්නාහයක් තිබූ අතර, එය ඔහුගේ අපරාජිතභාවය සාක්ෂාත් කර ගැනීමට උපකාරී විය.
ග්රීක පුරාවෘත්තයට අනුව, අචිලස් ළදරුවෙකු ලෙස ඔහුගේ මව විසින් ස්ටයික්ස් ගඟේ ගිල්වා ඇත. එහි ප්රතිඵලයක් ලෙස ඔහුගේ මවගේ ග්රහණය නිසා ඔහුගේ විලුඹ හැර ජලය ස්පර්ශ වන තැන්වලින් ඔහුගේ සිරුරේ වැඩි කොටසක් අපරාජිත විය.
කර්ණාගේ සන්නාහය බොහෝ දුරට අචිලස්ගේ ස්ටයික්ස් ආලේපිත සිරුර සමඟ සංසන්දනය කර ඇත.
Hephaestus සහ විශ්වකර්ම.....
විශ්වකර්ම යනු නූතන හින්දු දෙවියෙකි, ඔහු ඉන්ද්රගේ ආයුධය සෑදූ බව කියනු ලැබේ. ඒ හා සමානව, සියුස්ගේ ආයුධය Hephaestus විසින් සාදන ලදී. දෙදෙනාම ඉදිකිරීම් සහ ගෘහ නිර්මාණ ශිල්පයේ දෙවිවරුන් ලෙස සැලකේ.
ඇතීනා සහ කාලි....
ජනප්රවාදවලට අනුව ඇතීනා සහ කාලි යන දෙදෙනාම අනෙක් දෙවිවරුන්ගේ නළලෙන් උපත ලබා ඇත.
ඇතීනා යනු ප්රඥාව, ධෛර්යය, ශිෂ්ටාචාරය, නීතිය සහ යුක්තිය, උපාය මාර්ගික යුද්ධය, ශක්තිය, ශිල්ප සහ කුසලතා යන දේවතාවියයි. ඇය සියුස්ගේ නළලෙන් එළියට ආවේ ඔහුට විශාල හිසරදයක් අත්විඳීමෙන් පසුව බව පැවසේ.
කාලි දේවිය දුර්ගා දේවියගේ නළලෙන් උපදින බව පැවසේ. දුර්ගා දේවිය එවැනි කෝපයෙන් ප්රතිචාර දක්වන සෑම විටම ඇගේ මුහුණ අඳුරු වන අතර කාලි දේවිය ඇගේ නළලෙන් පිටත දිස්වන බව කියනු ලැබේ.
බොහෝ හුරුපුරුදු බව පෙනෙන මිථ්යාවන් සහ ජනප්රවාද....
ග්රීක මිත්යා සහ ඉන්දියානු මිත්යා යන දෙකම ඇදහිය නොහැකි තරම් පොහොසත් ය මිථ්යාවන් සහ ජනප්රවාද. විවිධ චරිත සහිත කථා රාශියක් ඇත. කෙසේ වෙතත්, නොසලකා හැරිය නොහැකි දෙය නම්, චරිත සහ තත්වයන් අතර ඇති කැපී පෙනෙන සමානකම් සහ කථා වල දක්නට ලැබෙන අවස්ථා ය.
ශුද්ධ වූ ත්රිත්වය....
ග්රීක මිත්යා සහ ඉන්දියානු මිත්යා යන දෙකම විශ්වය පාලනය කරන ආකාරයේ ශුද්ධ වූ ත්රිත්වයකින් සමන්විත වේ.
ග්රීක මිත්යා කථා වල, ස්වර්ගයේ පාලකයා වන සියුස් ඇත; හේඩීස්, පාතාලයේ පාලකයා; සහ මුහුදේ පාලකයා වන පොසෙයිඩන්.
ඒ හා සමානව, ඉන්දියානු මිථ්යා කථා වල, මැවුම්කරු වන බ්රහ්ම ඇත; විෂ්ණු, ආරක්ෂකයා සහ ශිව, විනාශ කරන්නා.
සහෝදරියන් හත්දෙනා සහ සප්තරිෂිවරු....
ග්රීක මිථ්යා කථා වල, ප්ලෙයාඩ්ස් ලෙසින්ද හැඳින්වෙන සහෝදරියන් හත්දෙනා ගැන සඳහනක් ඇත. ඒවා තරු පොකුරක් යැයි කියනු ලැබේ.
එලෙසම, භාරතීය පුරාවෘත්තවල, සප්තරිෂි සංකල්පයක් ඇත, එනම් සූර්යයා පවා පාලනය කළ හැකි දීප්තිමත් තාරකා හතකි.
දෙවියන්ගේ සහ මිනිසුන්ගේ දරුවන්...
ග්රීක මිථ්යා කථා වල, demigods සංකල්පය ජනප්රිය එකකි. ජනප්රවාදවලට අනුව ඔවුන් දෙවියකුගේ හෝ දෙවඟනකගේ සහ මාරාන්තික ජීවියකුගේ පැටවුන් බව පැවසේ. මිථ්යාවන්හි ඔවුන් වීරයන් ලෙස වන්දනාමාන කරයි. පර්සියස්, අචිලස් සහ හර්කියුලිස් යනු සෑම කාලයකම ප්රසිද්ධ දේවතාවුන්ගෙන් සමහරකි.
භාරතීය පුරාවෘත්තවල ද එවැනිම සංකල්පයක් තිබේ. පුරාවෘත්ත මහා භාරතයේ වීර කාව්යයේ, පාණ්ඩවයන් දෙවිවරුන් විසින් පියා වූ නමුත් මාරාන්තික මව්වරුන් විසින් උපත ලැබූ බව කියනු ලැබේ. ජනප්රවාදවලට අනුව යුධිෂ්ඨිර යනු යමාගේ පුත්රයාද, භීමා වායුගේ පුත්රයාද, අර්ජුන ඉන්ද්රගේ පුත්රයාද විය. කුන්ති තුන්දෙනාගේම මව විය. නකුල සහ සහදේව නිවුන් දරුවන් වූ අතර, දිව්ය අශ්විනි නිවුන් දරුවන්ගෙන් උපත ලැබූ සහ මද්රි විසින් බිහිකරන ලදී.
ඉරණම සහතික කළ අනාවැකි....
මිථ්යා කථාවලදී අනාවැකි යනු සාමාන්ය සිදුවීමකි. කෙසේ වෙතත්, සමහර අනාවැකි ප්රධාන මිථ්යා සිදුවීම් වලට තුඩු දෙයි.
එවැනි එක් අනාවැකියක් ග්රීක පුරාවෘත්තවල සඳහන් වේ. ක්රෝනස්ගේ එක් දරුවෙක් ඔහුගේ පාලනයේ අවසානය බවට අනාවැකියක් තිබූ බව පැවසේ. අනාවැකියේ ප්රතිඵලයක් ලෙස, ක්රෝනස් තම දරුවන් ඉපදුණු විගස ඔවුන්ව ගිල දමා මරා දැමීමට පටන් ගත්තේය. කෙසේ වෙතත්, ඔහුගේ බිරිඳ රියා සියුස් බේරා ගැනීමට සමත් වූ අතර පිටුවහල් කිරීමට ඔහුව යැව්වා. පසුව, වර්ධනය වූ පසු, සියුස් ආපසු පැමිණ ඔහුගේ පියා බලයෙන් පහ කර ඔහුගේ සහෝදරයන් නිදහස් කළේය.
ඉන්දියානු පුරාවෘත්තවල, ක්රිෂ්ණා සහ කන්සා අතර සමාන අවස්ථා දක්නට ලැබේ. ජනප්රවාදවලට අනුව, කන්සා ඔහුගේ සොහොයුරිය වන දේවකීගේ අටවැනි දරුවා විසින් සිහසුනෙන් පහ කර මරා දමන බවට අනාවැකියක් තිබුණි. අනාවැකියේ ප්රතිඵලයක් ලෙස කන්සා තම සොහොයුරිය සහ ඇගේ ස්වාමිපුරුෂයා වන වාසුදේව ඔවුන්ගේ සෑම දරුවෙකුම උපත ලැබූ වහාම සිරගත කර මරා දැමීය. කෙසේ වෙතත්, දේවකී සහ වාසුදේව ක්රිෂ්ණා බේරා ගැනීමට සමත් වූ අතර පසුව ඔහු ආපසු පැමිණ කන්සාව මරා දැමීය.
සිදුවීම් දාමයක් ඇති කළ නොපැමිණීම හෙලන් සහ සීතා....
ග්රීක වීර කාව්යය අතර බොහෝ සමානකම් හා ප්රතිවිරෝධතා ඇත අයිලියාඩ් සහ ඉන්දියානු වීර කාව්යය රාමයානා. කෙසේ වෙතත්, සමහර විට වඩාත්ම කැපී පෙනෙන සමානකම් වන්නේ යුද්ධයේ පරිශ්රය සහ එහි ඛේදජනක අවසානයයි.
අයිලියාඩ් ට්රෝජන් යුද්ධයේ ගමන් මග සහ එහි අවසානය විස්තර කරයි. හි සමාන දෙයක් දක්නට ලැබේ රාමයානා, එය රාම දෙවියන් සහ රාවණා යක්ෂ රජු අතර ඇති වූ යුද්ධයේ සිදුවීම් පැහැදිලි කරයි.
කතන්දර දෙකේම කුරිරු යුද්ධයට හේතුව කාන්තාවක් ලෙස දැක්වේ. මෙහි ඇති එකම වෙනස නම් අයිලියාඩ්, හෙලන් පැරිසියට ආදරය කර පලා ගිය අතර රාමායනයේ සීතා රාවණා විසින් පැහැර ගන්නා ලදී.
යුද්ධයෙන් පසු, වීර කාව්ය දෙකම ඛේදජනක සටහනකින් අවසන් වන්නේ, ජයග්රාහකයින් ජයග්රහණය කළද සතුටට පත් නොවූ බැවිනි. තුළ අයිලියාඩ්, වීර කාව්යය අවසන් වන්නේ හෙලන් සහ පැරිස් අතර ප්රේමයත් සමඟ ට්රෝයි නගරය සම්පූර්ණයෙන්ම විනාශ වීමෙනි. තුළ රාමයානා, සීතා පිටුවහල් කිරීමට යවන ලද අතර ඇගේ පාරිශුද්ධ භාවය ඔප්පු කිරීම සඳහා ගින්නෙන් ඇවිදින්නැයි ඉල්ලා සිටියේය. වීර කාව්යය අවසන් වන්නේ ඇයව පෘථිවිය විසින්ම විනාශ කර දැමීමෙනි.
සර්වබලධාරී වීරයාගේ ඛේදනීය අවසානය
Achilles සහ Lord Krishna...
ග්රීක මිථ්යා කථා වල, අචිලස් යනු විවාදාත්මකව ඉතාමත් දක්ෂ රණශූරයෙකු වූ අතර සෑම විටම ගෞරවනීය වීරයෙකු විය. ඔහු නොබිඳිය හැකි සන්නාහයක් ඇති නිසාත්, සියලු වර්ගවල යුද්ධ සඳහා ඇදහිය නොහැකි තරම් දක්ෂ වූ නිසාත්, ඔහු පරාජය කළ නොහැකි යැයි කියනු ලැබේ. කෙසේ වෙතත්, ඔහුට එරෙහිව භාවිතා කරන ලද ඔහුගේ විලුඹ එක් අවදානම් ශරීර කොටසක් පමණි. ඔහුගේ විලුඹ සිදුරු කරන ලද ඊතලයකින් අචිලස් මිය ගියේය.
ක්රිෂ්ණා දෙවියන් ද මේහා සමාන අවස්ථාවක් ඉන්දියානු පුරාවෘත්තවල දක්නට ලැබේ. ඔහු විෂ්ණු දෙවියන්ගේ පුනරුත්පත්තිය වූ අතර ප්රායෝගිකව අද්භූත බලයන් සහිත මාරාන්තික ලෝකයේ දෙවියෙකු විය. කෙසේ වෙතත්, ඔහුගේ විලුඹ හරහා ඊතලයක් විදීම නිසා ඔහු ද මිය ගියේය.
අමුතු ලෙස සමාන වන ස්ථාන...
ග්රීක මිථ්යා කථා සහ ඉන්දියානු මිත්යා කථා යන දෙකෙහිම නොපැහැදිලි නමුත් අමුතු ලෙස සමාන බව පෙනෙන ස්ථාන කිහිපයක් සඳහන් වේ. මෙම ස්ථාන සාමාන්යයෙන් ජනප්රවාද සහ මිථ්යාවන්හි සඳහන් වන අතර ඒවා ඉතා නිශ්චිතය.
වයිතරණි සහ ස්ටයික්ස් - ලෝක දෙකක් වෙන් කරන ගංගාව...
ග්රීක මිථ්යා කථා වල මෙන්ම ඉන්දියානු මිත්යා කථා වලද මරණීය ලෝකය ආත්ම ලෝකයෙන් වෙන් කරන විශේෂ ගංගා ගැන සඳහන් වේ. ග්රීක පුරාණෝක්තිවල ගංගාව ස්ටයික්ස් ලෙසද ඉන්දියානු පුරාවෘත්තවල එය වෛතරණී ලෙසද හැඳින්වේ. සංස්කෘතීන් දෙකෙහිම, ක්ෂීරපථය ගංගාව ලෙස සලකනු ලැබේ.
කයිලාෂ් කන්ද සහ ඔලිම්පස් කන්ද දෙවියන්ගේ වාසස්ථානය...
කයිලාෂ් කන්ද සහ ඔලිම්පස් කන්ද පිළිවෙලින් ඉන්දියානු සහ ග්රීක මිථ්යා කථා වල ගැඹුරු ආගමික වැදගත්කමක් ඇති සැබෑ කඳු දෙකකි. කෛලාශ් කන්ද ශිව දෙවියන්ගේ සහ පාර්වතී දෙවඟනගේ නිවහනයි. අනෙක් අතට ඔලිම්පස් කන්ද ඔලිම්පික් දෙවිවරුන් දොළොස් දෙනාගේ නිවහනයි.
ඇට්ලන්ටිස් සහ ද්වාරකා - නැතිවූ නගර...
ග්රීක පුරාවෘත්තවල ඇට්ලන්ටිස් යනු පුරාවෘත්තීය දූපතකි. ජනප්රවාදවලට අනුව, ඇතන්ස් ආක්රමණය කිරීමේ අසාර්ථක උත්සාහයකින් පසු ඇට්ලන්ටිස් සාගරයේ ගිලී ගියේය. හින්දු පුරාවෘත්තවල, ක්රිෂ්ණ දෙවියන්ගේ නියෝගය මත විශ්වකර්ම විසින් ගොඩනඟන ලද නගරයක් වන ද්වාරක, ක්රිෂ්ණා දෙවියන්ගෙන් පැවත එන යාදවයන් අතර යුද්ධයකින් පසු මුහුදට ගිල්වීමේ සමාන ඉරණමකට ගොදුරු විය.
සැක සහිත ලෙස පෙනෙන මිථ්යා සත්වයන්
ග්රීක මිත්යා සත්වයන් (ණය: quora)
මිථ්යා කථා දෙකෙහිම අසංඛ්යාත මිථ්යා සත්වයෝ සිටිති. ඒවායින් සමහරක් හොඳ ය, නමුත් සමහර ඒවා සම්පූර්ණයෙන්ම නරක ය. ග්රීක මිථ්යා ජීවීන්ගෙන් බොහොමයක් අති විශාල වන අතර ඒවා එක එක වර්ගයකි. කෙසේ වෙතත්, ඉන්දියානු මිථ්යා සත්වයන්ට බෙහෙවින් සමානකම් දක්වන සමහර ජීවීන් ඇත.
සර්බරස් සහ ෂර්වරා...
ග්රීක පුරාවෘත්තවල, අපායේ දොරටු ආරක්ෂා කරනු ලබන්නේ හේඩීස් හි නිරයේ හවුන්ඩ් සුරතලා විසින් බව කියනු ලැබේ. එය Cerberus ලෙස හැඳින්වේ.
ඒ හා සමානව, ශර්වරා යනු පාතාලයේ දොරටු මුරකරු වූ යමාගේ බල්ලා ය.
ග්රීක මිථ්යා කථාවල, ඩේඩලස් දක්ෂ ශිල්පියෙකු වූ අතර ඔහුගේ පුත් ඉකාරස් සමඟ කුළුණක සිරකර තබන ලදී. බේරීම සඳහා ඩේඩලස් පිහාටු සහ ඉටි භාවිතයෙන් තමාට සහ ඔහුගේ පුතාට පියාපත් නිර්මාණය කළේය. ඔවුන් නිදහස කරා පියාසර කරන අතරතුර, ඩේඩලස් තම පුතාට අනතුරු ඇඟවූයේ ඔහුගේ පියාපත්වල ඉටි දිය වේ යැයි බියෙන් සූර්යයාට සමීපව නොයන ලෙසයි. නමුත් ඉකරස් අහසින් ඉහළට නැඟී සූර්යයාට කෙතරම් සමීප වීද යත් ඔහුගේ පියාපත් දිය වී මිය ගියේය.
මේ කතාව ඉන්දීය පුරාණෝක්තිවල එන ජටායු සහ සම්පති කතාවට තරමක් සමාන්තරයි. ග්රීක කතාව මෙන් නොව, ජටායු සහ සම්පතිගේ කතාව සහෝදර සෙනෙහසකි. පුරාවෘත්තයට අනුව, ජටායු බලයේ උඩඟුකමෙන් අන්ධ වූ අතර, ඔහුගේ පියාපත් විනාශ වීමට ආසන්න වන තරමට සූර්යයාට සමීප විය. කෙසේ වෙතත්, ඔහුගේ සහෝදරයා වන සම්පති විසින් ඔහුව බේරා ගන්නා ලද අතර, ඔහු තම සහෝදරයා ආරක්ෂා කර ගැනීම සඳහා ඔහුගේම පියාපත් විහිදුවීමට තීරණය කළේය. මෙම ක්රියාවලියේදී සම්පතිට ඔහුගේම පියාපත් අහිමි වූ අතර ඔහුගේ ජීවිතයේ ඉතිරි කාලය ඒවා නොමැතිව ගත කළේය.
මිනෝටෝර් සහ මහීෂාසුර...
ග්රීක පුරාවෘත්තවල, මිනෝටෝර් යනු මිනිසෙකුගේ ශරීරයක් සහ ගොනෙකුගේ හිස සහ වලිගය සහිත රාක්ෂයෙකි. එය ක්රේටන් රැජින පැසිපේ සහ තේජාන්විත ගොනෙකුගෙන් පැවත එන බව කියනු ලැබේ. මිනෝටෝර් ජීවත් වූයේ ලබිරින්ත්වල වන අතර, තරුණ තරුණියන්ගෙන් වාර්ෂිකව කෑමට දීමනා ලබා ගනී. අවසානයේ ඔහුව ඇතීනියානු වීරයා වන තේසස් විසින් මරා දමන ලදී.
මහීෂාසුර නම් ඉන්දියානු මිථ්යා කථාවල ද එවැනිම පෙනුමැති ජීවියෙක් හමුවෙයි. ජනප්රවාදවලට අනුව, මහීෂාසුර යනු මී හරකෙකුගේ ස්වරූපයට හැඩගැසීමෙන් ඔහුගේ නපුරු මාර්ග පසුපස හඹා ගිය මී යක්ෂයෙකි. ඔහු අවසානයේ දුර්ගා දේවිය විසින් ඝාතනය කරන ලදී.
නිම්ෆස් සහ අප්සරාවන්...
ග්රීක මිථ්යා කථා වල නිම්ෆ්වරුන් පහත් කාන්තා දේවත්වයන් ලෙස විස්තර කර ඇත. ඔවුන් සුන්දරත්වයේ සහ ස්ත්රීත්වයේ සංකේත ලෙස සලකනු ලැබූ අතර, එය දර්ශනය වූ විට ඔවුන් සමඟ ආදරයෙන් බැඳෙන හෝ ඔවුන් සමඟ ප්රේම සම්බන්ධතා ඇති දෙවිවරුන් සහ මිනිසුන් ගණනින් තහවුරු වේ. ඔවුන් අමරණීය නොවූ නමුත් අතිශයින් දිගු කල් ජීවත් වූහ.
ඉන්දියානු පුරාවෘත්තවල අප්සරාවන් ඉන්ද්ර දෙවියන්ගේ ස්වර්ගයේ වාසය කළ ආකාශ ගායකයන් සහ නර්තන ශිල්පීන් ලෙස විස්තර කර ඇත. අප්සරාවන් දෙවියන්ට මෙන්ම මිනිසුන්ටද ඉන්ද්රිය සැප ලබා දුන් බව පැවසේ.
නමුත් ඔවුන් මෙතරම් සමාන වන්නේ ඇයි..?
ග්රීක සහ ඉන්දියානු මිථ්යා කථා අතර මෙතරම් සමානකම් ඇත්තේ මන්දැයි බොහෝ උපකල්පන තිබේ. කෙසේ වෙතත්, වඩාත්ම විශ්වාස කරන දෙය නම්, එය සංස්කෘතීන් දෙකටම පොදු සම්භවයක් ඇති බැවිනි. මෙම කල්පිතයට අනුව, ග්රීක සහ ඉන්දියානු සංස්කෘතිය ප්රාග් ඓතිහාසික ආගමකින් මතු වූ අතර එය ප්රෝටෝ-ඉන්දු-යුරෝපීය ආගමයි. මෙම ජනයා විවිධ දිශාවලට සංක්රමණය වූ බව උපකල්පනය කර ඇති අතර, එහි ප්රතිඵලයක් ලෙස නූතන ජනවාර්ගික බොහොමයක ප්රෝටෝ-පුද්ගල කණ්ඩායම් බිහි විය. මෙම කණ්ඩායම් ඉරාන, ජර්මානු, ඉන්දු-ආර්ය, ග්රීක සහ තවත් කිහිප දෙනෙකු වැනි පුද්ගල කණ්ඩායම්වලට බෙදිය හැකිය. ඔවුන් සංක්රමණය වෙමින්, වෙනත් කණ්ඩායම් සමඟ මිශ්ර වූ විට, ඔවුන් ඔවුන්ගේ භාෂා සහ සංස්කෘතිය පතුරුවා හරිමින්, ඔවුන් යන සෑම තැනකම ඔවුන් රැගෙන ගියේය. ඉන්දු-ආර්යයන් අවසානයේ ඉන්දියානු උපමහාද්වීපයට පැමිණ, කලාපයේ පෙර පැවති මිනිසුන් සමඟ මිශ්ර වූ විට, එය නූතන ඉන්දියානුවන්ගේ උපතට හේතු විය. මෙම ක්රියාවලියේදී, ඔවුන්ගේ ආගම ද එකල ස්වදේශික ජන ආගම් සමඟ ඒකාබද්ධ වූ අතර එය අද දන්නා හින්දු ආගම දක්වා පරිණාමය විය.
.............අන්තර්ජාලය ඇසුරෙනි....... දැනුම සොයන්න මේ පාරෙන් එන්න
0 comments:
Post a Comment