බිතුපත යනු ගෘහස්ථ හා පොදු ගොඩනැගිලිවල අභ්යන්තර බිත්ති අලංකාර කිරීම සඳහා අභ්යන්තර සැරසිලි සඳහා භාවිතා කරන ද්රව්යයකි. එය සාමාන්යයෙන් රෝල්ස් වලින් විකුණනු ලබන අතර බිතුපතක් පේළි භාවිතයෙන් බිත්තියක් මතට යොදනු ලැබේ. බිතුපත් “ලයිනිං කඩදාසි” ලෙස සරළව පැමිණිය හැකිය (එමඟින් එය තීන්ත ආලේප කර හෝ අසමාන පෘෂ්යන් හා සුළු බිත්ති අඩුපාඩු ආවරණය කිරීමට උපකාරී වේ. අද වන විට බොහෝ සෙයින් අඩුය, නැවත නැවත නොකෙරෙන විශාල මෝස්තරයක් තහඩු කට්ටලයක් හරහා ගෙන යයි. සම්පූර්ණ රටාව සැකසීමට ටයිල් කළ හැකි කුඩාම සෘජුකෝණාස්රය රටා පුනරාවර්තනය ලෙස හැඳින්වේ.
බිතුපත් මුද්රණ ක්රම අතරට මතුපිට මුද්රණය, ගුරුත්වාකර්ෂණ මුද්රණය, සේද තිර මුද්රණය, භ්රමණ මුද්රණය සහ ඩිජිටල් මුද්රණය ඇතුළත් වේ. බිතුපත සිරස් අතට බිත්තියක් මත එල්ලා ඇති දිගු රෝල් වලින් සාදා ඇත. රටා "පුනරාවර්තනය" වන පරිදි රටා සහිත බිතුපත් නිර්මාණය කර ඇති අතර, එම නිසා එකම රෝල් එකකින් කපන ලද කැබලි එකිනෙකට යාබදව එල්ලා තැබිය හැකිය. විශාල සංකීර්ණ රටා සම්බන්ධයෙන් ගත් කල, මෙය සාමාන්යයෙන් සාක්ෂාත් කරගනු ලබන්නේ දෙවන කොටස පුනරාවර්තනයේ දිගට අඩක් ආරම්භ කිරීමෙන් වන අතර එමඟින් රෝල් එකෙන් බැස යන රටාව අඟල් 24 කට පසු පුනරාවර්තනය වේ නම්, ඊළඟ කොටස රෝල් සිට පැත්තට කපා මුල සිට රටාවට අඟල් 12 ක් පහළින් ආරම්භ කරන්න. රෝල් හරහා රටාව තිරස් අතට පුනරාවර්තනය වන වාර ගණන මෙම අරමුණු සඳහා වැදගත් නොවේ.තනි රටාවක් විවිධ වර්ණ මාර්ග කිහිපයකින් නිකුත් කළ හැකිය.
ඉතිහාසය
ප්රධාන තිහාසික ශිල්පීය ක්රම නම්: අතින් පින්තාරු කිරීම, දැව බ්ලොක් මුද්රණය (සමස්තයක් වශයෙන් වඩාත් සුලභ), ස්ටෙන්සිලිං සහ විවිධ වර්ගයේ යන්ත්ර මුද්රණය. පළමු තුනම 1700 ට පෙර ආරම්භ වේ.බිතුපත මුද්රණය කිරීමේ තාක්ෂණය උපයෝගී කරගනිමින් පුනරුද යුගයේ යුරෝපයේ ජනප්රියත්වයට පත්විය. සමාජ ප්රභූව මධ්යකාලීන යුගයේ දී මෙන් ඔවුන්ගේ නිවෙස්වල බිත්ති මත විශාල පටි එල්ලා තැබූහ. මෙම පටි කාමරයට වර්ණයක් එක් කළ අතර ගල් බිත්ති සහ කාමරය අතර පරිවාරක තට්ටුවක් සපයන අතර එමඟින් කාමරයේ තාපය රඳවා ගනී. කෙසේවෙතත්, පටි අතිශයින් මිල අධික වූ අතර ඒවා ලබා ගත හැකි වූයේ ධනවතුන්ට පමණි. අන්තර්ජාතික වෙළඳාම වලක්වන මිල ගණන් හෝ යුද්ධ හේතුවෙන් පච්ච කොටා ගැනීමට නොහැකි ප්රභූ පැලැන්තියේ අඩු සාමාජිකයන්, ඔවුන්ගේ කාමර දීප්තිමත් කිරීම සඳහා බිතුපත වෙත හැරුණි.
මුල් බිතුපතෙහි පටිගත කරන ලද දර්ශනවලට සමාන දර්ශන ඇතුළත් වූ අතර කඩදාසි වල විශාල තහඩු සමහර විට බිත්ති මත ලිහිල්ව එල්ලා තිබේ, ටේප්ස්ට්රි විලාසිතාවෙන් හා සමහර විට අද මෙන් අලවා ඇත. රාමු කර එල්ලා තැබීම වෙනුවට මුද්රණ බොහෝ විට බිත්තිවලට අලවා තිබූ අතර, තහඩු කිහිපයකින් පැමිණි විශාලතම ප්රමාණයේ මුද්රණ බොහෝ විට ප්රධාන වශයෙන් අදහස් කළේ බිත්තිවලට ඇලවීමයි. සමහර වැදගත් කලාකරුවන් එවැනි කෑලි සාදන ලදී - විශේෂයෙන් ඇල්බ්රෙක්ට් ඩියර්, විශාල පින්තූර මුද්රණ සහ විසිතුරු මුද්රණ යන දෙකෙහිම වැඩ කළේය. විශාලතම පින්තූර මුද්රණය වූයේ ශුද්ධ වූ රෝම අධිරාජ්යයා වන මැක්සිමිලියන් I විසින් පත් කරන ලද සහ 1515 දී නිම කරන ලදී. මෙය මීටර් 3.57 ක් වූ මීටර් 2.95 ක් වූ අතර එය තහඩු 192 කින් සමන්විත වූ අතර පිටපත් 700 කින් යුත් පළමු සංස්කරණයක මුද්රණය කරන ලදී. මාළිගා වල එල්ලා ඇති අතර, විශේෂයෙන් නගර ශාලා, අතින් වර්ණ ගැන්වීමෙන් පසු. පැරණිතම පුනරාවර්තන රටා බිතුපත් වල සාම්පල ඉතා ස්වල්පයක් ඉතිරිව ඇත, නමුත් පැරණි මාස්ටර් මුද්රණ විශාල සංඛ්යාවක් ඇත, බොහෝ විට පුනරාවර්තන හෝ පුනරාවර්තනය කළ හැකි අලංකාර රටා කැටයම් කිරීමේදී. මේවා විසිතුරු මුද්රණ ලෙස හැඳින්වෙන අතර ඒවා බිතුපත් සාදන්නන් සඳහා ආකෘති ලෙස අදහස් කරන ලදී.
එංගලන්තය සහ ප්රංශය යුරෝපීය බිතුපත් නිෂ්පාදනයේ ප්රමුඛයන් විය. පැරණිතම සාම්පල අතර එංගලන්තයේ බිත්තියක් මත තිබී හමු වූ අතර එය 1509 ලන්ඩන් ප්රකාශනයක පිටුපස මුද්රණය කර ඇත. අටවන හෙන්රි කතෝලික පල්ලියෙන් නෙරපා හැරීමෙන් පසුව එය එංගලන්තයේ ඉතා ජනප්රිය විය - ඉංග්රීසි වංශාධිපතියෝ සෑම විටම ෆ්ලැන්ඩර්ස් සහ අරස්, නමුත් අටවන හෙන්රි කතෝලික පල්ලිය සමඟ බෙදී යාම හේතුවෙන් යුරෝපය සමඟ වෙළඳාම පහත වැටුණි. එංගලන්තයේ කිසිදු ටේප්ස්ට්රි නිෂ්පාදකයෙකු නොමැතිව, ඉංග්රීසි ජෙන්ට්රි සහ වංශාධිපතියෝ බිතුපත වෙත හැරී ගියහ. ඔලිවර් ක්රොම්වෙල් යටතේ ඇති ආරක්ෂක සමයේදී, පියුරිටන් රජය විසින් නිෂ්ල භාණ්ඩයක් ලෙස සැලකෙන බිතුපත නිෂ්පාදනය නතර කරන ලදී. දෙවන චාල්ස් ප්රතිෂ් ාපනයෙන් පසුව, එංගලන්තය පුරා ධනවතුන් නැවතත් බිතුපත ඉල්ලා සිටීමට පටන් ගත්හ - ක්රොම්වෙල්ගේ පියුරිටන් පාලන තන්ත්රය විසින් ජනගහනය මත මර්දනකාරී හා සීමාකාරී සංස්කෘතියක් පැනවූ අතර ඔහුගේ මරණයෙන් පසු ධනවත් ජනතාව පියුරිටන් රජය යටතේ තහනම් කර තිබූ සුවපහසු ගෘහ භාණ්ඩ මිලදී ගැනීමට පටන් ගත්හ. .
ප්රංශය සහ ඇමරිකාව
18 වන ශතවර්ෂයේ අග භාගය වන විට, ඇමරිකාවේ සහ ප්රංශයේ දර්ශනීය බිතුපත සඳහා වූ විලාසිතාව පුනර්ජීවනය වූ අතර, 1804 20 තීරු පළල පරිදර්ශනය වැනි අතිවිශාල පරිදර්ශන කිහිපයකට තුඩු දුන්නේය. කැප්ටන් කුක්ගේ මුහුදු ගමන් පෙන්වන ප්රංශ නිෂ්පාදක ජෝසෆ් ඩුෆෝර් සහ සී සඳහා ජීන්-ගේබ්රියෙල් චාර්වට් මෙම සුප්රසිද්ධ ඊනියා "පැපියර් පයින්ට්" බිතුපත තවමත් මැසචුසෙට්ස් හි පීබොඩි හි හැම් හවුස් හි පිහිටා ඇත. එය එවකට පැවති විශාලතම පරිදර්ශන බිතුපත වන අතර, ප්රංශ කර්මාන්තයක් පරිදර්ශනීය බිතුපත් වල වර්ධනය වීම සනිටුහන් කළේය. මෙම ලිපි අලෙවියෙන් ක්ෂණික සාර්ථකත්වයක් ලබා ගත් ඩුෆූර් ඇමරිකාව සමඟ සජීවී වෙළඳාමක් භුක්ති වින්දා. දැනට අනුග්රහය දක්වන නියෝක්ලාස්ටික් විලාසිතාව ෆෙඩරල් යුගයේ චාර්වට්ගේ අලංකාර මෝස්තර සමඟ හොඳින් ක්රියාත්මක විය. 18 වන ශතවර්ෂයේ බොහෝ බිතුපත් මෙන්, පරිදර්ශනය නිර්මාණය කර ඇත්තේ ඩැඩෝවකට ඉහළින් එල්ලා තැබීමටය.
ජෝසෆ් ඩුෆෝර් සහ සී (1797 - ක්රි.ව. 1830) ට අමතරව ප්රංශයේ පරිදර්ශනීය දර්ශනීය හා ට්රම්ප්-එල් බිතුපත් නිෂ්පාදකයින් වන සුබර් එට් සී (1797 සිට වර්තමානය දක්වා) සහ ආතර් එට් රොබට් යුරෝපය සහ උතුරු ඇමරිකාව හරහා සිය නිෂ්පාදන අපනයනය කළහ. සුබර් සහ සීගේ ඇ. 1834 සැලසුම් උතුරු ඇමරිකාවේ දර්ශන ධවල මන්දිරයේ රාජ්ය තාන්ත්රික පිළිගැනීමේ කාමරයේ එල්ලී තිබේ. 19 වන සියවසේ ප්රංශයේ ආරම්භ වූ සමාගම් අතර: ඩෙස්ෆොස් සහ කාර්ත්.එක්සත් ජනපදයේ: ජෝන් බෙල්රෝස්, බ්ලැන්චාර්ඩ් සහ කරි, හොවෙල් බ්රදර්ස්, ලෝන්ග්ස්ට්රෙත් ඇන්ඩ් සන්ස්, ෆිලඩෙල්ෆියා හි අයිසැක් පුග්; මැසචුසෙට්ස් හි බිගෙලෝ, හේඩන් සහ සමාගම; ක්රිස්ටි ඇන්ඩ් කොන්ස්ටන්ට්, ඒ. හාර්වුඩ්, ආර්. ප්රින්ස් නිව් යෝර්ක්.
ඓතිහාසික එකතු
බිතුපත පිළිබඳ ඓතිහාසික උදාහරණ ජර්මනියේ ඩොයිෂ් ටැපෙටෙන්මුසියම් (කැසෙල්) වැනි සංස්කෘතික ආයතන විසින් ආරක්ෂා කරනු ලැබේ; එක්සත් රාජධානිය; විලියම් මොරිස් සහ අනෙකුත් ඉංග්රීසි බිතුපත් සමාගම්වල මුල් නිර්මාණ වෝකර් ග්රීන්බෑන්ක් විසින් දරනු ලැබේ.
සටහන අයිතිය ® රොෂාන්✍️
උපුටා ගැනීමකි...
0 comments:
Post a Comment