ඇමෙරිකන් මානව විද්යද්යාඥයන්ගේ භාෂා දැනුම මද නිසා හෙළ ගුවන් යානා හැඳින්වූ වචන වරද්දගෙන ඇත. විමාන, වෛලෙක්සි (Vailexi) සහ ඇස්ට්රා (Astra) යන වර්ග තුනක ගුවන් යානා පැරණි ලොව තිබූ බව ඔවුහු පවසති. විමානය යනු ගුවන් යානයයි. එය නිවැරදිය. වෛලෙක්සි යනු ‘‘වෛමාන’’ යන වචනය (වෛමානික ශාස්ත්ර ආදී) ප්ලේටෝ පඬිවරයා විසින් තම ‘‘අත්ලන්තික් පුරවරය’’ නමැති වාර්තාවේ ග්රීක බසින් දක්වා ඇති ආකාරයයි. රාමායනයේ හනුමා දුටු ලංකාපුර විස්තරයත් අත්ලන්තික්පුර විස්තරයත් එකක්මය.
ලංකාපුරය හා අත්ලන්තික්පුරය එකක්ම බව 1999 දී ඔප්පු වී ඇත.ඇස්ට්රා යනු ආචාර්ය රූත් රේනර් මහත්මිය (චන්දිගාර් විශ්වවිද්යාලය) ටිබෙට් රටේ තිබූ සංස්කෘත ග්රන්ථය ඉංගිරිසියට පරිවර්තනය කරද්දී ‘‘අහස්තර’’ (අහස තරණය කිරීමේ යාත්රාව) යන වචනය වැරදියට ඉංගිරිසියට පරිවර්තනය කිරීමයි. එබැවින් විමාන, වෛලෙක්සි හා ඇස්ට්රා යනු එකම වචනය වන ගුවන් යානයයි. ලංකාපුරයට ප්ලේටෝ විසින් අත්ලන්තික් පුරවරය ලෙසට දැක්වූ බව 1999 දී බ්රිතාන්ය මානව විද්යඥයෙකු විසින් ඔප්පු කෙරින. තමන් ඊට ග්රීක නමක් යෙදූ බව ප්ලේටෝම පවසයි. අනුරාධපුර වෙස්සගිරියේ ඇති ආතර් සී. ක්ලාක් විසින් ස්ටාර් ගේට් (Star Gate) ලෙස නම්කළ ඔප මට්ටම් කළ ගල් පුවරුවක ඇති සටහන අභ්යවකාශ සිතියමක් ලෙස ක්ලාක් විස්තර කරයි. මාතලේ රිවර්ස්ටර්න් (Reverse Turn) එම නම ලබා ඇත. (බ්රිතාන්ය යුගයේදී) අභ්යවකාශ යානාවන් අවුත් නවතා තිබී ආපසු හරවා ගිය තැන එය බව ගම්මුන් විසින් සුදු නිලධාරින්ට පවසා තිබේ.
රාවණට පරම්පරා 4 ට ඉහත සිටි ඔහුගේ මිත්තණියක් වන දේවයානී නොහොත් මන්දාත (පත්තිනි දේවිය මැය බව ඇතැම් මානව විද්යාඥයෝ පිළිගනිති) ගුවන්යානා මගින් බෝම්බ දමමින් පහරදීම කරන අයුරු තම මාලී, සුමාලී හා මාල්යවන්න යන පුතුන් දෙදෙනාට පුහුණු කළ ඇයව ඇගේ පියා විසින් ඇත ඇත ඇත කියා නවත්වාගත් තැන ඇතැන්ඩි බවට අග්නි පුරාණයේ සඳහන්ය. එමෙන්ම දේවයානිගේ දියණිය ‘‘අජමුඛී’’ නම් වූවාය. ඊට හේතුව ‘‘අජමුඛ’’ වර්ගයේ ගුවන් යානාවක් ඇය සතු වීමය. මයුර යනුද ගුවන් යානා වර්ගයකි. ජන වහරට පුෂ්පක යානය මොණර නම් විය. සුපර්ණකාගේ සැමියාට ‘‘ද්යුත’’ වර්ගයේ යානයක් විය. එබැවින් ඔහු ‘‘විද්යුත’’ නම් විය. ‘‘මන්ත්රික’’ වර්ගයේ යානා වර්ග 25 කි. ඒ පුෂ්පක, අජමුබ, ජ්යෙතිර්මුඛ, මයුර, භීෂ්ම, ද්යුත, භේරුණ්ඩ ආදී වශයෙනි. ලංකාපුර වැසියන් මයුර (දඬුමොණර) යයි කියූ යානයට වාල්මිකී පුෂ්පක යැයි කීවේ ඇයිද යනු ප්රශ්නයකි. ‘‘වෛමානික ශාස්ත්ර’’ හි භාරද්වජගේ වර්ගීකරණය යටතේ අහස්යානා වර්ග 4 ක් ‘‘සකුණ’’ (පක්ෂි) යානා වර්ගයට දඬුමොණර අයත් වේ. පොළවට පහත් කරන විට දෙපස තටුදෙක දිගහැරී වේගය අඩුවීම සඳහා තටු සැලීම සිදුවන බැවින් මේවා ‘‘සකුණ’’ නම් වේ.
සතාගිර (සෙල්ලිපිවල සතා) හේමවත (සෙල්ලිපිවල හෙම්) හා ආලවක (අලව්) වැනි ප්රාදේශීය පාලකයන්ටද (ඉන්දියාවේ සත්ගිරිකඳු ප්රදේශය සතාගිරද, කාලිංග ප්රදේශය නොහොත් වත්මන් ඔරිස්සා ගුවන් යානා තිබීම හා අහසින් ගමන් කිරීම බෞද්ධ සාහිත්යයේ ඇත. ගෞතම බුදුන් දවස ගුවන් යානා තිබුණේද යන බවට වෙනත් සාක්ෂි නැත. හනුමා විසින් රාමායන සුන්දර කාණ්ඩයේ විස්තර කරන අයුරු රාවණගේ පුෂ්පක යානයේ ආසන 200 ක් විය. රනින් කළ අසුනක් හා රිදියෙන් කළ අසුන් 2 ක්ද මුළුතැන්ගෙයක් හා වැසිකිළි 2 ක්ද විය. මහල් 3 ක් සහිත 300 ට වැඩි මගීන් පිරිසක් රැගෙන ගිය ‘‘ත්රිපුර’’ නමැති යානා වර්ගයක් (ජම්බෝ ජෙට්) ‘‘වෛමානික ශාස්ත්රහි’’ දැක්වේ. හිට්ලර් විසින් ජෙට්යානා හා මිසයිල් සහිත ජෙට් යැවීම උගත්තේ ටිබෙට් ලාමා ආරාමවලින් බවත් වාර්ෂිකව තුටු පඬුරු යවමින් මෙම ආරාම සමග සබඳතා පැවැත් වූ බවත් ‘‘මෙයින් කෑම්ෆ්’’ නමැති සිය ජීවිත කතාවෙහි හිට්ලර් විසින් සඳහන් කර ඇත.
මෙම පොතපත ටිබෙට් ලාමා ආරාමවලට ආ සැටි එම ලාමාවරු දනිති. අශෝක අධිරාජයා විසින් යුද බෙරය නවත්වා ධර්ම බෙරය හැඬවීමට පටන්ගත් පසු මෙම පුස්ථක තම අධිරාජ්යයෙන් ඉවත්කර ටිබෙටයේ තැන්පත් කළේ තවදුරටත් යුද්ධය අනවශ්ය නිසාය. යුද ගුවන් යානා, මිසයිල්, ගිනිමල් විහිදුවන ඊතල, විනාශකාරී බෝම්බ තැනීම ආදියේ පොතපත වාර්තා තිබුණේ ලංකාවේය. කුඩා රටක කුඩා රජෙකු සමග අශෝක අධිරාජයා නමැති එකල ලෝක බලවතා සහෝදරත්වයෙන් ආශ්රය කිරීම මෙම රහස් ලබාගැනීමට විය හැකි යැයි සාධාරණ ලෙස අනුමාන කළ හැක. දෙවනපෑතිස් සමය වන විට (ක්රි:පූ. 236) සංස්කෘත ඉතාමත් දියුණු ලේඛන භාෂාව වීම නිසා ඒවා සංස්කෘතයට පරිවර්තනය කරගන්නට ඇත. ටිබැටයේ සංස්කෘත බසින් අහස්යානා ග්රන්ථ (1967 පරිවර්තිත) තිබුණේ එබැවිනි. බැංගලෝරයේ තිබූ භාරද්වජ පරිවර්තනය කළ ග්රන්ථය බැංගලෝරයේම ඉතිරිව තිබෙන්නට ඇත. වෛමානික ශාස්ත්ර (බැංගලෝර්) ග්රන්ථය පරිවර්තනයක් මිස නිර්මාණයක් නොවේ.
විමාන යනු කුමක්දැයි කර්තෘ භාරද්වජ නොදැනීම ඊට ෙහ්තුවයි. ‘‘පක්ෂියාගේ ගමනට සමාන වේගයක් ඇති නිසා ඊට විමාන යයි කියනු ලැබේ (Owing to Similarity of Speed With birds, it is named Vimana) යනු භාරද්වජගේ අර්ථ දැක්වීමය. (ජී.ආර්. ජොස්යර්ගේ ඉංග්රීසි පරිවර්තනය 1908) බෝධානන්ද වෘති සහ ලාලාචාර්යද මෙම අර්ථ නිරූපණයෙදී ඇති බව ජොස්සර් පවසයි. අදත් ගැමි වහරේ එන ‘‘යකාගේ හැටියට විමානේ’’ යන්නෙහි අර්ථය කුරුල්ලා නොවේ. වසන තැන (නිවහන) යනු එහි අර්ථයයි. අනගාරික ධර්මපාල තුමා පසුකල තැනින් තැනට ගමන්කරමින් ජීවත් වූ ‘‘අසෝබන මාලිගාව’’ නමැති විමන් රථය නිවසක් ලෙස සකස් කළ ලොරි රථයකි. එය පක්ෂියෙකු නොවේ. ඉතිහාසය යන අර්ථය ඇති ‘‘පුරාණ’’ නම් ග්රන්ථයන්හි සඳහන් අයුරු ලංකාවේ ගුවන්යානා ගැන ඇති සාක්ෂි ගණනාවකි.
මෙම පොතපත ටිබෙට් ලාමා ආරාමවලට ආ සැටි එම ලාමාවරු දනිති. අශෝක අධිරාජයා විසින් යුද බෙරය නවත්වා ධර්ම බෙරය හැඬවීමට පටන්ගත් පසු මෙම පුස්ථක තම අධිරාජ්යයෙන් ඉවත්කර ටිබෙටයේ තැන්පත් කළේ තවදුරටත් යුද්ධය අනවශ්ය නිසාය. යුද ගුවන් යානා, මිසයිල්, ගිනිමල් විහිදුවන ඊතල, විනාශකාරී බෝම්බ තැනීම ආදියේ පොතපත වාර්තා තිබුණේ ලංකාවේය. කුඩා රටක කුඩා රජෙකු සමග අශෝක අධිරාජයා නමැති එකල ලෝක බලවතා සහෝදරත්වයෙන් ආශ්රය කිරීම මෙම රහස් ලබාගැනීමට විය හැකි යැයි සාධාරණ ලෙස අනුමාන කළ හැක. දෙවනපෑතිස් සමය වන විට (ක්රි:පූ. 236) සංස්කෘත ඉතාමත් දියුණු ලේඛන භාෂාව වීම නිසා ඒවා සංස්කෘතයට පරිවර්තනය කරගන්නට ඇත. ටිබැටයේ සංස්කෘත බසින් අහස්යානා ග්රන්ථ (1967 පරිවර්තිත) තිබුණේ එබැවිනි. බැංගලෝරයේ තිබූ භාරද්වජ පරිවර්තනය කළ ග්රන්ථය බැංගලෝරයේම ඉතිරිව තිබෙන්නට ඇත. වෛමානික ශාස්ත්ර (බැංගලෝර්) ග්රන්ථය පරිවර්තනයක් මිස නිර්මාණයක් නොවේ.
විමාන යනු කුමක්දැයි කර්තෘ භාරද්වජ නොදැනීම ඊට ෙහ්තුවයි. ‘‘පක්ෂියාගේ ගමනට සමාන වේගයක් ඇති නිසා ඊට විමාන යයි කියනු ලැබේ (Owing to Similarity of Speed With birds, it is named Vimana) යනු භාරද්වජගේ අර්ථ දැක්වීමය. (ජී.ආර්. ජොස්යර්ගේ ඉංග්රීසි පරිවර්තනය 1908) බෝධානන්ද වෘති සහ ලාලාචාර්යද මෙම අර්ථ නිරූපණයෙදී ඇති බව ජොස්සර් පවසයි. අදත් ගැමි වහරේ එන ‘‘යකාගේ හැටියට විමානේ’’ යන්නෙහි අර්ථය කුරුල්ලා නොවේ. වසන තැන (නිවහන) යනු එහි අර්ථයයි. අනගාරික ධර්මපාල තුමා පසුකල තැනින් තැනට ගමන්කරමින් ජීවත් වූ ‘‘අසෝබන මාලිගාව’’ නමැති විමන් රථය නිවසක් ලෙස සකස් කළ ලොරි රථයකි. එය පක්ෂියෙකු නොවේ. ඉතිහාසය යන අර්ථය ඇති ‘‘පුරාණ’’ නම් ග්රන්ථයන්හි සඳහන් අයුරු ලංකාවේ ගුවන්යානා ගැන ඇති සාක්ෂි ගණනාවකි.
i. වසර 10,500 ඉහත ප්රාලද රජුගේ පුත් වීරචන්න (වීරචන) දකුණු ඇමෙරිකාවේ අන්දිස් කඳුවල ටිටිකාකා විල (ලොව උසම විල) අසල පාතාල රාජ්යය (පාද තලය යට) ඇතිකළේය. මේ ලෝක ගෝලයේ ලංකාවට විරුද්ධ දෙසින් අැති භූමියයි. අද එම ප්රදේශය ‘‘ටිවනතු’’ ලෙස හැඳින්වේ. මෙහි යාමට ගුවන් යානයක් තිබිය යුතුමය.
ii. වසර 12,500 ට ප්රථම කොකේසස් කඳු ප්රදේශයේ (අාර්මිනියා, අසර්බයිජාන්, ජෝර්ජියා) අධිපතියා වූ හිරන් කසුප් (කාශ්යප) රජු තම දීප්තිමත් ඇස්වලින් බලා යුරෝපයේ හිම තට්ටුව දියකර හැරි බවට ගරුඬ පුරාණය හිරන් කසුප්ට දොස් පවරයි. ලංකාවේ පාලකයෙකු කොකේසස් කඳුකරය පාලනයට නම් ගුවන්යානයක් තිබිය යුතුය.
iii. දේවයානි (මන්දාත) තම පුතුන් සමග අහසින් ගොස් බෝ්ම්බ දැමීම පුහුණු කළ බව ඉහත දැක්විණ. එමෙන්ම දේවයානිගේ දියණිය ‘‘අජමුඛී’’ වූයේ ඇයට ‘‘අජමුඛ’’ වර්ගයේ ගුවන් යානයක් තිබීම නිසාය. එළුවාගේ මුඛයේ අග තුන්හුලස්ය. තියුණුය. මේ වාතය කපාගෙන යාම සඳහා නූතන ගුවන්යානා (එයාර් බස්) වල ඇති හැඩයයි.
iv. රාමායණයේ දැක්වෙන රාවණගේ පුෂ්පක ගුවන් යානය.
v. 1998 අප්රේල් මස බැබිලෝනියා (ඉරාකයේ) කැණීමකදී හමු වූ මැටි පුවරුවල සටහන් වී තිබුණේ ගුවන්යානාවලින් ආ සිංහ මිනිසුන් කියාදුන් පරිදි තම රට ගොඩනැංවූ බවය. සිංහ මිනිසුන්ගේ සිංහ පර්වතයේ (සීගිරියේ) ඇති පරිදි එල්ලෙන උයන් වතු (පුදුම 7 න් එකක්) නිර්මාණය කිරීමද ඒවායේ සඳහන්ය.
vi. කාශ්මීර රාජ වංශ කතාව වන ‘‘රාජතරංගනියේ’’ සඳහන්වන පරිදි ඊජිප්තු පිරමිඩ් සැදීම කළේ ලංකාවේ ශිල්පීන් විසිනි. අවුරුදු 4500 පැරණි බවට කාබන් පරීක්ෂණවලින් තහවුරු කළ ගුවන් යානා හතරේ මැටි ඇඹීම (1986) පෙන්වන්නේ එම පිරමිඩ් දේවාලයක බිත්තියේ මෙම රූප අඹා තිබූ බවය. එය ලංකාවේ ශිල්පීන් කරන්නට ඇතැයි සහේතුකව අනුමාන කළ හැක.
vii. මාතලේ දේවයා (මාතලී) විසින් පදවන ලද සුමන සමන්ගේ ගුවන් යානයේ ආකෘතියක් හෝ ගුවන් යානය බළංගොඩ බොල්තුඹේ දේවාලයේ මෑතක් වනතුරු තිබිණ. 1880 දී පමණ රත්නපුර කච්චේරියේ ඒජන්ත මෙම කාමරය බලහත්කාරයෙන් අරවා එය බැලූමුත් රත්නපුරයට ආ පසු කැලෑඋණ හැදී මිය ගිය අතර බොල්තුඹේ සිදුවීම ගැන එම ගමේ ආරච්චි (ගම්මුලාදෑනියා) කළ විස්තරය රාජ්ය ලේඛනාගාරයේ ඇත.
viii. රඹුක්කන දියසුන්නත පාලම ළඟ විමලෙ බාස් උන්නැහැ (ගරාජ් හිමියෙකි) අහස් යානාවක් (දඬුකජ්ජක්) සාදා බතලගොඩ වැව උඩ තුන්වරක් රවුම් ගසා කෑගල්ල පොලිසියේ අතවරයන්ට ලක් වූ අයුරු 1990 දී පමණ පුවත්පත්වල පළවිය.
ix. සෘධිබලය නැති සුමන සාමණේරයන් හා පණ්ඩුක උපාසකයාද දෙවැනපෑතිස් මුව දඩයමේ ගිය පොසොන් පසළොස්වක දින මිහින්තලා පව්වට බැස්සේ සෘධියෙන් නොවේ. සුමන සමන් දේවයාට ගුවන් යානයක් තිබුණේ මීට වසර 200 ට ඉහතය. රත්නපුර ඒජන්තද එය දිටී. මේ ගැන ගවේණනයක් කළ යුතුය.
19 සියවසේ ඩාවින්ගේ පරිනාමවාදයට අනුව ලෝක ඉතිහාසය ලියවී ඇත. ඒ අනුව වඳුරාගෙන් පරිනාමය වූ මිනිසා මුලදී මස් බුදින දඩයක්කාරයෙකි. දෙවනුව එඬේරෙකි. තුන්වැනිව වගා කරන්නෙකි. සිව්වැනිව කර්මාන්තකරුවෙකි. යුරෝපයට එය ආදේශ වුවද ලංකාවට ආදේශ නොවේ. එය හිතළු ඉතිහාසයකි. බෞද්ධ සූත්ර දේශනාවලට අනුව මුල්ම මිනිසා (කෘත යුගය) සිතිවිල්ලෙන්ම තම අවශ්යතා ඉටුකරගනී. සිතිවිල්ලෙන් ඔහු අහසින් ගියේය. දෙවැනි අවධියේ (ද්වාපර යුගය) වායු තරංග ක්රියාත්මක කරවන මන්ත්ර හා චිත්තය යන දෙකම ක්රියාත්මක වී අහසින් ගියහ. තුන්වැනි යුගයේදී (නේත්රා යුගය) ද්රව්යය බහු බහුලව යෙදුන අතර මන්ත්ර ඉතා සුළුවෙන් අවශ්ය වුණි. දැන් සිව්වැනි යුගයේදී (කලි යුගය) ද්රව්යයේ උපරිම දියුණු තත්ත්වයට පැමිණ ඇත. ඉනුදු තවත් එහාට යාම නම් අධි මානසික බලය ඊට අවශ්යය. විද්යාව අවසන්වන තැනින් අාගම ඇරඹේ යයි ඇතැම් කිතුනු පූජකතුමන්ලා කියන්නේ එබැවිනි.
අප කියන්නේ මනෝ ප්ුබ්බංග මා ධම්මා… මනෝ සෙට්ඨා මනෝමයා’’ ලෙසටය. මනසේ නොහොත් සිතුවිල්ලේ වේගය ඉතා ප්රබලය, එම සිතිවිල්ල කෘත්රිම ලෙස ද්රව්යමය බවට හරවා පරමාණු හසුරුවන අධිවේගය ‘‘ක්වොන්ටම් විද්යාව’’ ලෙස හැඳින්වේ. එක්සත් ජනපදයේ ඉතාමත් අධිවේගී මර්කරි වෝටෙක්ස් එන්ජින්ද ෙයාදවා කළ නිෂ්පාදන අතුරින් TR3-B ප්රමුඛත්වය ගනී. මේ රාවණාගේ රසදිය මූලධර්මයයි. නිෂ්පාදන භාණ්ඩය එක්සත් ජනපදයේය. සාරාංශය: චිත්ත ශක්තියෙන් ද්රව්යයට මාරු වූ ගුවන් යානය එහි උපරිම ද්රව්යමය තත්ත්වයට පැමිණ ඇත. ඉන් ඔබ්බට ගොස් විශ්වය පුරා ග්රහලෝකවලට යාමට නම් නැවත ශක්තියට (චිත්තයට) මාරු විය යුතුය. ක්වොන්ටම් භෞතික වාදය හා මර්කරි වෝටෙක්ස් එන්ජිම මේ දෙක අතර පාලම වී ඇත. දැන් එක්සත් ජනපදය පාලමින් එගොඩ වී අවසන්ය. බල ලෝභය තුළින් ක්රියාත්මක වේ. එක්සත් ජනපදයට එම චේතනාවන් තුළ ඉඳිමින් ග්රහලෝකවලට යාමේ අවශ්යතාව ඉටුකරගත හැකිද? සෘෂි මනසින් කළ දේ බල අධිකාරී මනසින් කළ හැකිද? අපි බලාසිටිමු. (ද්රව්ය හා ශක්තිය දෙකක් නොවේ. එකක් අනෙක මත පවතී, තාවකාලිකව වෙන්ව ගියද (මරණය) නැවතත් එකට (භව) එකතු වේ.
උපුටා ගැනීමකි...
0 comments:
Post a Comment